Bedrijfsreadingen

Het readen of lezen van een bedrijf gaat in feite net zo in zijn werk als een gewone reading. Ik stem mij af op het bedrijf waar het om gaat en zo krijg ik de informatie die er nodig is. Je zou kunnen zeggen dat ik een zogenaamde quick scan uitvoer.
Tijdens het lezen maak ik gebruik van de zeven velden van een bedrijf. Deze zeven velden geven mij informatie over hoe het bedrijf er voor staat.

Jij bent ondernemer en je overweegt iets nieuws te gaan doen of toe te voegen aan je bedrijf. Je wilt veranderingen doorvoeren. Dat kan nogal een investering zijn. Je hebt een goed plan maar weet nog niet of het de investering waard is. Dan kun je mij vragen of ik naar het potentieel van je plan wil kijken. Als bedrijfsreader “kijk” ik naar het potentieel van je plannen. En ik kan kijken of dit het juiste moment is.

Voor de duidelijkheid, ik doe geen toekomstvoorspellingen! Ik kijk naar de energie van het bedrijf, de energie van je plannen en daar vertel ik je dan iets over. Waar kijk ik naar? Wat zal de nieuwe stap doen voor je bedrijf. Loopt er ergens energie weg. Moet je iets loslaten in je bedrijf en je energie richten op andere dingen? Kijk ik vertel je niet wat je moet doen. Dat vind ik ook helemaal niet prettig.

Welke vragen kun je stellen
Uitbreiden ja/nee? Welke invloed heeft een andere locatie op jouw bedrijf? Wat gebeurt er als je twee afdelingen samenvoegt? Als je gaat samenwerken met iemand anders…. Hoe zou dat kunnen uitpakken? Je hebt een plan en je wilt graag weten of het potentieel heeft.
Ik “kijk” onbevangen naar het bedrijf waar ik door uitgenodigd word. Ik heb kennis van energie en kan lezen hoeveel energie ergens in gestopt wordt, of deze energie goed gebruikt wordt om de de zaak van de grond te krijgen. Het is zelfs mogelijk om te lezen wat er nodig is om een bepaald project een nieuwe impuls te geven.

Alle bedrijven kunnen gelezen worden. Een groot bedrijf vraagt een andere techniek dan een klein bedrijf. Maar alles is te “lezen”. Zelfs een voetbal team, een eenmanszaak, een maatschap, groothandel of school.
Uiteraard alleen met toestemming van de eigenaar of een bestuur.

De aanpak

Wanneer ik een bedrijf lees hou ik in mijn achterhoofd de structuur van het bedrijf en de samenhang met (andere) afdelingen. Een bedrijf heeft, net als een mens, een geschiedenis, waaruit ik informatie kan halen over het bedrijf of de afdeling.
Plastisch gezegd zou je kunnen zeggen dat ik het energiecircuit van een bedrijf of afdeling bekijk. Waar gaat die energie heen, waar komt het vandaan. Zit er ruis op de lijn en hoe is die ruis daar ontstaan en waarom. Om het in een hanteerbare vorm te gieten maak ik gebruik van een format van zeven velden. Dit zijn ze:

De zeven velden op een rijtje:
Het eerste veld vertelt hoe het staat met de body van het bedrijf. De basis en de randvoorwaarden (je klanten).
Tweede veld: Dit veld laat mij zien hoe de relaties van het bedrijf (in en extern) in elkaar zitten. En hoe het staat met de financiële kracht en macht.
Derde veld: Sta jij voor je bedrijf? Dit is het veld van Dromen – Durven – Doen.
Vierde veld: Dit staat voor kernwaarden en integriteit.
Vijfde veld: Expressie, zelfbewustzijn en creativiteit. Dit veld gaat over communicatie met anderen en jezelf. Wat communiceer jij naar de buitenwereld over jouw bedrijf.
Zesde veld: Het veld van de visie.
Zevende veld: Het veld van vertrouwen en missie.

Praktisch
Ik ontvang graag wat informatie vooraf, een folder, het adres van je website of je visitekaartje, zodat ik kan afstemmen op je bedrijf. Per telefoon bespreken we je wensen en de mogelijkheden t.a.v. de reading. Als we tot overeenstemming komen maken we afspraken over wat ik wel en niet lees. Het is mogelijk om de bedrijfsreading online uit te voeren. We nemen de reading sowieso op. Het behoeft geen uitleg dat ik mij gebonden voel aan een beroepsgeheim.

Kosten
Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie. Bellen kan 06 50 666 027 of mailen naar info@amandabouman.nl.